Una de les especialitats de la Clínica Dental Serra-Marín és la implantologia. Un implant dental reemplaça artificialment una dent que es perd per diverses causes. Un implant pot reemplaçar una o més dents. Però com que molts pacients dubten sobre la vida útil dels implants dentals, a continuació us expliquem com cuidar-los perquè durin el màxim.

Tant si es perd una dent com més d’una, sempre és important i molt recomanable substituir la peça. No només per finalitats d’estètica dental, sinó sobretot per un tema de salut bucodental. Comptar amb la dentadura sencera és un factor que minimitza els riscos d’infecció o malaltia, a banda que disposar de totes les peces dentals millora la qualitat de vida.

Pautes perquè l’implant duri el màxim

· Extremar la higiene. És habitual que en les corones de l’implant s’acumulin més restes de menhar que en les dents naturals. Es deu al fet que en perdre la peça, també pot perdre’s part de la geniva, quedant aquest espai minúscul entre implant i geniva. En aquest espai, per petit que sigui, s’hi adhereixen bacteris i restes d’aliments.

· Alimentació sana. Sempre és important portar una dieta equilibrada i saludable, però amb els implants dentals, encara més. Es recomana evitar aliments i begudes excessivament ensucrats. Els bacteris orals s’alimenten del sucre, i si proliferen correm més risc de què aquests microorganismes infectin l’implant.

· No saltar-te la visita al dentista. La revisió al dentista és fonamental. En la consulta es comprova minuciosament l’estat dels implants i s’elimina la placa bacteriana que s’hi hagi adherit. Si no es porta un control estricte, és molt probable que es perdi l’implant.

Riscos d’un mal manteniment de l’implant

Si no mantenim com toca l’implant, correm el risc de patir diferents afeccions dentals:

· Periimplantitis: inflamació i pèrdua dels teixits de suport de l’implant. Si es perllonga es perd l’implant.

· Periodontitis, la malaltia de les genives. Si no realitzem les pautes d’higiene designades pel dentista, l’acumulació de bacteris provoca l’aparició d’aquesta patologia. No només posa en perill l’implant, sinó totes les peces.

· Pèrdua de qualitat de vida. Com en totes les peces, descuidar un implant porta més problemes que beneficis. La salut bucodental està molt relacionada amb la del cor, al rendiment esportiu… Per tant, tenir cura de les dents i els implants és cuidar-te molt més que la boca.